Στο πλαίσιο των σχεδιαζόμενων δράσεων του 1ου Ε.Κ. Δυτικής Αττικής για την ενίσχυση των θετικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών και μαθητριών του, και αποσκοπώντας στην καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας, ομαδικότητας και ευγενούς άμιλλας μεταξύ τους, οι μαθητές/μαθήτριες των κατευθύνσεων Πληροφορικής & Οικονομικών του Π.ΕΠΑ.Λ. Ελευσίνας συμμετείχαν σε εκπαιδευτική δράση που υλοποιήθηκε από ειδικούς συνεργάτες της ομάδας του ερευνητικού έργου Horizon HeritACT, η οποία υλοποιήθηκε στις 31 Οκτωβρίου στα Εργαστήρια Πληροφορικής.
Το τριετές ερευνητικό έργο της Horizon HeritACT, με επίκεντρο τη βιομηχανική πολιτιστική κληρονομιά και τον δημόσιο χώρο της Ελευσίνας και προτεραιότητα τον συμμετοχικό σχεδιασμό με την κοινότητα επιχειρεί να γεφυρώσει το παρελθόν με το μέλλον της πόλης μέσα από τη χρήση εννέα (9) ειδικά σχεδιασμένων ψηφιακών εφαρμογών και τη δημιουργία επτά (7) καινοτόμων σχεδιαστικών και αρχιτεκτονικών λύσεων. Αυτές οι λύσεις παρεμβαίνουν με ήπιο και βιώσιμο τρόπο στον αστικό ιστό, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των πολιτών
Το έργο HeritACT υλοποιείται σε συνεργασία με 15 εταίρους από πέντε χώρες (Ιταλία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ισπανία, και Βέλγιο), με πιλοτική εφαρμογή σε τρεις πόλεις: Μπαλινά (Ιρλανδία), Μιλάνο (Ιταλία), και Ελευσίνα. Στην Ελευσίνα, οι ενεργοποιούμενοι χώροι πολιτιστικής κληρονομιάς περιλαμβάνουν το ΙΡΙΣ, το Παλαιό Ελαιουργείο, το Αναψυκτήριο, το Σινέ Ελευσίς, τον υπαίθριο χώρο της Όασης, καθώς και τις γειτονιές που τα περιβάλλουν. Πανεπιστημιακά ιδρύματα, φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, πολιτιστικοί οργανισμοί και αρχιτεκτονικά γραφεία από τις παραπάνω χώρες αντλούν από την εξειδίκευση και τη μοναδική τους τεχνογνωσία και συμπράττουν με τις τοπικές κοινότητες μέσα από εργαστήρια και συμμετοχικές μεθόδους, ενσωματώνοντας την οπτική των τελευταίων στην υλοποίηση του έργου. Στο πλαίσιο αυτό συνεργάζονται από την Ελλάδα το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ο Δήμος Ελευσίνας, η εταιρεία πολιτιστικής διαχείρισης και παραγωγής MENTOR και η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Οι μαθητές/μαθήτριες ενημερώθηκαν σχετικά με το έργο αυτό και έκαναν χρήση των εκπαιδευτικών εργαλείων Design Your Heritage, NegoDesign και Fund4ACT, στο πλαίσιο της εν λόγω εκπαιδευτικής δράσης. Μέσω αυτών των ομαδικών παιχνιδιών σχεδιασμού και διαπραγμάτευσης συνεργάστηκαν για την επαναδραστηριοποίηση χώρων πολιτιστικής κληρονομιάς, ενισχύοντας τις δεξιότητές τους στον διάλογο, τη συνεννόηση και τη δημιουργική επίλυση προβλημάτων. Η ενεργή τους εμπλοκή κατά τη χρήση των εκπαιδευτικών εργαλείων που παρουσιάστηκαν ανέδειξε την αξία της συμμετοχικής μάθησης προωθώντας τη βιώσιμη και συμμετοχική εκπαίδευση με επίκεντρο τους εφήβους της πόλης.
Η δράση υλοποιήθηκε με τη συνεργασία της εκπαιδευτικού κας Κιούρκα.